tripvdk.reismee.nl

Kotor to Podgorica

In Kotor is het vroeg in de ochtend qua temperatuur niet eens uit te houden en dan te bedenken dat je daar nog redelijk dichtbij aan de kust zit.. Bij het uitchecken vroegen we of ze gelijk in podgorica voor ons konden reserveren.. Op zich was dat geen probleem maar ze vroeg zich sf of we zeker wisten dat we naar Podgorica wilden omdat er niets te doen is en het nog heter is dan in Kotor.. Nou de Lonely planet vindt podogrica ook niet echt relaxed dus de moed zonk ons al in de schoenen.. Maarja we konden niet anders.. Voordat we weggingen hadden we op een terras in Kotor nog een omelet besteld.. Na twee happen was ik al van de kaart.. Bij navraag aan de ober bleek dat er vijf eieren inzaten; dat verklaart een hoop.. Ongeveer twee uur later voelden we ons pas weer fit genoeg om met de bus naar Podgorica te gaan.. De busreis was supermooi.. Montenegro heeft eigenlijk alleen bergen en dat verklaart ook waarom al dat reizen zoveel tijd hier.. Maar daar krijg je dan wel weer een adembenemend landschap voor terug.. Nou niet alleen het landschap ontneemt je de adem, ook de rijstijl van de chauffeur maar dat terzijde.. In Podgorica hadden we voor de verandering zo het hostel gevonden.. Het ligt vlakbij het busstation en in de achterbuurt.. Bekende plaatsen voor ons.. Wij weten altijd een ding en dat is: hoe getrashter alles wordt, hoe dichter we bij het hostel komen.. Die wetenschap klopt altijd.. Het hostel hier is heel relaxed want we hebben een private appartement.. Maar je kan hier niet voorstellen dat hier hele gezinnen leven, zonder airco.. We moeten nu de bus temmen dus over Podgorica vertel ik later wel weer.. We gaan nu met de bus naar Pec in Kosovo en daarna naar Pristina.. Tot later :)