tripvdk.reismee.nl

Tirana to Shkodra Guesthouse

Zooo ben weer wakker :) Gisteren zijn we met de bus vanuit Tirana naar Shkodra geweest.. Het landschap is best mooi hier maar die schoonheid wordt regelmatig onderbroken door niet afgebouwde gebouwen.. Echt bizar hoe vaak die Albanezen aan iets beginnen en het niet afmaken.. Onderweg hebben we nog zo'n fortress gezien, best indrukwekkend.. In Shkodra aangekomen moesten we ons orienteren waar we waren en waar we heen moesten. De beste plek daarvoor is natuurlijk een terras. Gelukkig stond Shkodar niet in de lonely planet en we hadden geen internet dus dat was nog niet al te makkelijk.. Daar hadden we van geleerd dat we meer printscreens moeten maken van googlemaps, dus dat hebben we voor vandaag alvast gedaan... Er zijn geneog albanezen die ons wilden helpen maar het zijn allemaal oplichters en er zijn geneog toeristen die daar intrappen.. Er was een gast die zei dat de taxi 20 euro kostte en dat hij in het stadscentrum een hotel kende voor 30 euro wat dus al met al veel goedkoper was.. Nou dat hostel was waarschijnlijk gewoon bij hem thuis en dat van die taxi klopte ook niet.. Toen hij ook nog over corruptie begon en dat hij wel betrouwbaar was, wisten wij zeker dat hij niet betrouwbaar was.. Na wat flinke onderhandelingen met veel albanaezen zijn we hier voor vijf euro naar toegebracht.. Over ons verblijf vertel ik later meer.. Nu eerst ontbijt...