tripvdk.reismee.nl

Kotor

Gisterenavond hebben we het St. Johns fortress beklommen/bezocht. Het is een prachtig ford dat tegen de steile berghelling aan ligt. De wandeling was dan ook loodzwaar en de temperatuur was erg hoog, ondanks dat het al eind van de avond was.. Het zweet brak me aan alle kanten uit.. Maar het was het allemaal waard dat het uitzicht over Kotor en de baai prachtig was.. In de baai liggen allemaal super luxe jachten, echt niet normaal meer.. Dat zal vast geen zuivere koffie zijn, maar dat terzijde.. Nadat we het fortress beklommen hebben, zijn we de stad ingegaan.. Je waant je echt in de Middeleeuwen hier en gecombineerd met de dj's op straat 's nachts levert dat toch een vreemde ervaring op.. We hebben met een aantal Engelsen, Amerikanen en Australiers een paar biertjes getemd op het terras.. Maar dat duurde niet echt lang want ik was super moe en vandaag hebben we een lange reis voor de boeg.. Al vraag ik me wel af wat daarvan terecht zal komen gezien het nu al half tien is... We zouden vandaag met de bus naar Kosovo gaan en das nog niet makkelijk... Ja er is een directe bus vanaf Podgorica (de hoofdstad van Montenegro) maar die vertrekt savonds om negen uur en dan kom je om vier uur snachts in Pristina aan (de hoofdstad van Kosovo).. Dat is niet echt een relaxed idee, maar wel avontuurlijk hahaha.. Maar het wordt toch een andere route waarschijnlijk maar dat we moeten nog even kijken hoe of wat.. Misschien dat we vanavond wel gewoon in Podgorica slapen, das twee uur met de bus vanaf hier.. Nou dit was het voorlopig weer.. Afhankelijk van ons reisplan zal ik of vanavond of morgen pas een update kunnen geven, of ik het dan ook echt doe, is een tweede :)

Reacties

Reacties

Roel

Yo,

Ik had een beetje een burgerlijk verhaal verwacht oid, maar deze berichten zijn relaxed om te lezen. Chill om verschillende soorten overnachtingen te temmen, waardoor je onder de lokale bevolking komt. De oplichters-mentaliteit van die Oost-Europeanen komt dan ook goed naar voren. En dat is altijd relaxed.

Kijk uit voor landmijnen en hou je wapens dichtbij :P

Diane

Leuk om alle verhalen te lezen, als ik ze zo achterelkaar lees heb ik echt het idee alsof je al een jaar weg ben of zo en het is pas een paar dagen haha.

Super leuk om te lezen en ik zou er eigenlijk wel bij willen zijn al die romantische plaatsen waar je weliswaar wel wat moeite voor moet doen om er te komen, maar toch...
Ik neem aan dat je al aardig wat foto's hebt, dan heb ik er straks ook een beeld bij :)
Ik romantiseer de reis waarschijnlijk wel, ik denk dat het wel super mooi is, maar ook loodzwaar (voor mij dan ;))
Zeker met die hitte zal het niet altijd meevallen, wel genoeg drinken he! ;)

Pas goed op jezelf en een beetje op vdv :)

Ik kijk alweer uit naar je volgende verhalen ....

Dikke Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!